Alhamdullilah masih bernafas hingga ke saat ini di bumi Allah yang luas ini..Terlalu sibuk mengurus kerjaya diri aku biarkan blog kesayangan ku ini bersawang...Alahai kasihannya..Tak sangka pelawat blog aku ini bertambah walaupun aku jarang update. Terima kasih kepada para pelawat ya....arigato gozaimashita..

Kali ini aku nak kupas isu tentang sayangi diri sendiri..Dunia hari ini semakin menggila sedangkan yang bersalah itu manusia bukannya dunia. Manusia sebagai khlaifah di dunia ini semakin hilang arah tujuan hidup. Pelabagai peristiwa yang di luar batasan berlaku saban hari.

Perenggan kedua masih tak ada kaitang dengan tajuk....hahahaha....Setiap orang pasti pernah merasa sakitnya terluka kerana cinta..Tak kisahlah cinta pertama atau yang seterusnya. Sebelum anda terlalu mencintai orang lain, hendaklah anda menyayangi diri anda sendiri dahulu kerana diri kita ini bukannya milik kita malah ianya hanyalah pinjaman dari Allah semata-mata.

Pernah tak terfikir, bila kita asyik dengan seseorang kita asyik fikirkan dia, dia dah makan tak, dah tidur tak dan macam-macam lagi. Tapi kita sering lupa pasal diri sendiri sebab terlalu sibuk nak ambil tahu pasal orang yang konon-konon kita terlalu sayang tadi..Allah akan tarik orang yang kita sayang tu bila-bila masa kalau kita terlalu asyik. Bila Allah dah tarik, baru kita tersedar yang selama ini kita terlalu menjaga orang lain sampai mengabaikan diri sendiri..Aku pun sama jugak...hihi....

Ok...nanti aku sambung lagi.....

p/s : berpautlah pada Allah semata-mata sama ada susah ataupun senang jangan bila sedih saja baru nak mengadu kat Allah.. I love Allah...