November 12, 2012

Tips Hilangkan Bintik Hitam/Putih Di Muka

Views

Rasanya ramai yang mengalami masalah bintik hitam atau putih di muka. Selalunya benda ini menempek dengan banyaknya di hidung.


1. Susu Segar
Sapu susu segar pada bahagian bintik-bintik hitam di wajah anda dengan menggunakan putik kapas. Cuba lakukan setiap hari sebelum anda masuk tidur.
2. Madu
Jika anda mengamalkan madu pada setiap hari, ianya dapat memberikan kesan yang amat baik. Sapukan madu pada setiap pagi di bahagian berbintik hitam pada wajah anda. Biarkan sehingga ia kering dan setelah kering, cuci sehingga bersih.
3. Ubat Gigi
Ubat gigi ialah antara ‘penawar’ yang paling berkesan berbanding susu segar dan madu untuk menghilangkan bintik-bintik hitam. Sapukan ubat gigi pada bahagian bintik hitam di wajah anda dan biarkannya sehingga kering. Setelah kering, cuci ubat gigi di wajah anda itu dengan air bersih. Cara ini selalu aku amalkan, lebih jimat dari 2 cara di atas.
4. Masker Putih Telur
Cara ini sangat berkesan tapi perlu rajin sikit lah berbanding 3 cara di atas.  Cara dia sangat senang di mana hanya memerlukan sebiji telur (ambil putihnya sahaj), tisu/kapas muka dan putik kapas. Sapu sahaja putih telur pada tisu/kapas muka dan tempekkan pada muka yang bermasalah bintik hitam/putih. Biarkan ianya kering dan cabut tisu yang menempek di muka tadi, anda akan melihat hasilnya. Bukan sekadar bintik hitam/putih sahaja yang tercabut, malah bulu muka dan jerawat pun turut tercabut. 
5. Bioglo Clear Pore Deep Cleansing Mask 

Ini salah satu produk yang bagus untuk menanggalkan bintik-bintik putih kat muka. Berkesan dan mudah. Boleh beli kat Cosway dalam harga rm28 macam tu. Lama pakai kalau seorang lah. Pakai dalam sekali seminggu, okaylah. 

Macam inilah rupanya selepas dibukak..ehsan encik google..
  
Anda boleh mencuba salah satu daripada 5 petua di atas ini. Jika ketiga-tiga petua sudah dicuba dan ianya tidak berkesan, bermakna anda mempunyai masalah bintik hitam yang serius. Sila berjumpa dengan doktor untuk dapatkan nasihat jika petua-petua di atas ini tidak berkesan untuk anda.

7 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))
  1. kak...ubt gigi pn boleh ke?ubt gigi cmne ek?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ubat gg yang biasa adik pakai tu...kakak lupa nak update post ni, aloe vera pun ok gak....sapu jer kt hidung....

      Delete
  2. peh . nak kena try ni . thank you btw :)

    ReplyDelete
  3. wahh..menarik.dengan ubat gigi,tak pnh cuba lagi.thanks...untuk info yea

    ReplyDelete
  4. ubat gigi maksudnya pasta gigi?

    ReplyDelete
  5. kak . ubt ggi fresh white bleh tak?

    ReplyDelete

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grants for single moms