Aku suka pakai IDM ni sebab memang laju untuk memuat turun. Dulu, aku cuma leh pakai software ni dalam tempoh tertentu sahaja. So, pada satu hari yang aku terlebih rajin, aku carilah video kat youtube macam mana nak dapatkan yang tak trial. Tonton punya tonton, akhirnya aku berjaya mendapatkan IDM aku yang tak lagi trial. 


IDM ni korang leh muat turun kat website www.4shared.com atau klik kt sini IDM Beta. Kalau korang nak cari sendiri kat website tersebut, pastikan taip 'with crack' atau '.rar' atau 'with pacth'. Lepas berjaya muat turun IDM tersebut. Install lah terus.

Selepas install, extract kan file winrar yang mengandungi key dan patch yang disertai sekali semasa korang download software itu tadi. Lepas install, copy file patch yang korang dah extract kan ke dalam file IDM tempat korang install. Contohnya, kat local c, cari kat program files, cari Internet Download Manager  dan akhir sekali copy and paste 'pacth' tadi. Sebelum melakukan aktiviti ini, korang mesti tutupkan atau deactived antivirus dulu sekejap. Ini kerana antivirus akan 'detect' pacth ni sebagai virus dan akan terus di'block' terus oleh antivirus tersebut. Jangan connect internet dahulu.

Selepas berjaya 'copy and paste' benda 'patch' tadi. Restart korang punya laptop atau pc. Jangan connect internet dahulu untuk elak masalah teknikal. Lepas tu, run IDM yang dah di 'install' tadi. Benda tu akan minta 'serial key'. 'Serial key' korang leh dapatkan kat file yang korang extract mula-mula tadi. Pastikan antivirus masih ditutup. Dah dapat 'serial key', taip saja. Untuk memudahkan korang untuk masa hadapan, 'copy' setiap 'serial key' yang ada kat notepad atau kat mana-mana sahaja sebab bila-bila masa sahaja IDM akan mintak 'serial key'. Tapi, jangan risau, IDM takkan trial lagi. 

Link untuk donwload serial key bagi yang da masalah nak tutup antivirus SERIAL

p/s : Harap anda semua faham...sharing is caring